josefin

med en klump i magen.

Kategori: Min vardag.

Idag försökte jag känna efter vad det var för tryckande känsla över mitt bröst, och vad det var för klump i min mage. Förut var känslan bara där när jag var ensam, nu är den där konstant. När jag trodde att jag var på väg upp igen visade det sig att jag bara var på väg ner igen. Ett stup den här gången. Men samtidigt försöker jag undvika gropen jag jämt hamnar i. Jag tänker inte längre vara någon stamgäst där. Jag försöker istället jobba emot känslorna och göra saker jag inte ens känner för. Jag försöker bli social igen, och det går. Det går sakta men väldigt säkert, det är i alla fall så det känns. Men tyvärr vet jag också att det kan vändas på mindre än en minut och jag är tillbaka i skiten. 
Jag har aldrig förstått vad folk menar med att det känns som att det ligger en tryckande känsla över bröstet. Nu förstår jag. Det har aldrig känts eller varit så svårt att andas som med denna känsla. Det tar emot att andas, känns som att det ständigt är ett lock vidöppet till luftvägarna. Vet inte längre vad jag ska göra, vad jag ska säga, vart jag ska ta vägen eller hur jag ska agera. Jag vet varken ut eller in. 
 
You never know how strong you are until being strong is the only option you have left.
 
j.
Kommentera inlägget här: