josefin

med minnen i tankarna.

Kategori: Min vardag.

Jag satt och kollade genom min hårddisk på gamla bilder, skolarbete och så vidare. Hittade en dikt, eller vad man ska kalla det ..men jag kan inte komma ihåg att det var ett skolarbete. Fast det är ganska kul att läsa ändå. Minns hur roligt jag tyckte det var att skriva förut. Dikter, som blogg. Det var lite som terapi för mig, vart den sidan tog vägen har jag ingen aning om. Nu är det träning som gäller när jag behöver komma på andra tankar. 
Man kanske skulle göra en liten "minnes-mapp" på facebook?
 
"Be mig aldrig att prata om mig själv
om du ändå inte är intresserad av det.
Be mig aldrig att säga vad jag tycker
om du inte vill höra sanningen från mig.
Be mig aldrig att vara mig själv
om det enda jag gör är fel.
Be mig aldrig om råd
om du ändå tänker skylla på mig om det gått fel.
Be mig aldrig om min åsikt
om du inte tycker om den.
Be mig inte om förlåtelse
om du ändå ska göra om samma fel och misstag igen.
Be mig inte att vara glad
om du inte kan ge mig en anledning till det."
Kommentera inlägget här: