josefin

med tankar snurrandes i mitt huvud.

Kategori: Min vardag.

Den senaste tiden har det snurrat tankar i mitt huvud. Verkligen snurrat runt, och det är alla möjliga sorters tankar och funderingar.
Den mest konstiga tanken jag haft idag, hittills, är hur läkare kan säga "du har sex veckor kvar att leva". De kan omöjligt veta hur lång tid man har kvar att leva, om tekniken utan min vetskap gått så långt att den kan räkna ut sånt också? Kopplar de kanske upp kroppen till en apparat som sen kollar olika organ i kroppen, som senare skickar något liknande ett fax till en maskin, som skriver ut ett papper som det står hur lång tid man har kvar att leva? För i så fall är jag helt klart intresserad av att bli uppkopplad till en sådan! Det hade varit sjukt kul att veta hur länge till man ska leva, så att man vet hur man ska planera sitt liv. 
Tänk att få höra att man har 10 år kvar att leva. Då kan man helt plötsligt lägga ner energi på att spara pengar till sånt man vill göra, istället för sånt man måste ha. Jag hade levt annorlunda om jag vetat när jag skulle dö.
 
Jag funderar på om jag kanske ska börja skriva ner mina tankar. Det kan vara kul att läsa en regnig dag, kanske.
 
j.
Kommentera inlägget här: